Praktyki Mars Polska po raz kolejny w raporcie FOB10 czerwca Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”. Firma Mars Polska po raz kolejny została wyróżniona za swoje zaangażowanie społeczne i odpowiedzialne podejście do biznesu. 5 inicjatyw realizowanych przez firmę zostało uznanych za dobre praktyki i znalazło się w tegorocznym zestawieniu.Raport FOB to
kompleksowy przegląd działań CSR i ESG firm działających na polskim rynku.
który daje odpowiedź na pytanie o zmiany, jakie zachodzą w polskim biznesie w
obliczu wyzwań współczesności. W tym roku został przedstawiony podczas
jubileuszu 25-lecia Forum Odpowiedzialnego Biznesu i konferencji „Transformacja
biznesu – scenariusze przyszłości”.
Obecność pięciu
projektów Mars Polska w raporcie potwierdza, że firma nie tylko mówi o
odpowiedzialności, ale ją w praktyce realizuje. Wyróżnione inicjatywy pokazują
szeroki zakres działań: edukację zdrowotną w 11. edycji programu Orbit
„Dziel się Uśmiechem”; promowanie otwartości i dialogu poprzez zaangażowanie w
kampanię społeczną oraz działania dla pracowników; budowanie relacji z
lokalnymi społecznościami; wsparcie dobrostanu pacjentów i seniorów dzięki
ogólnopolskiemu programowi dogoterapii oraz budowanie lepszego świata dla
zwierząt poprzez darowizny dla schronisk oraz akcje z Polskim Towarzystwem
Opieki nad Zwierzętami.
5
praktyk Mars Polska w Raporcie Dobrych Praktyk FOB 2024
Program Orbit
„Dziel się Uśmiechem” dla zdrowych uśmiechów dzieci
Wspólnie z
Polskim Czerwonym Krzyżem, Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim
Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej, Mars Polska zakończył 11. edycję
ogólnopolskiego programu edukacyjnego Orbit „Dziel się Uśmiechem”, będącego
odpowiedzią na utrzymujący się problem próchnicy wśród dzieci. Inicjatywa,
której celem jest promowanie prawidłowej higieny jamy ustnej wśród
najmłodszych, objęła w 2024 roku także zerówkowiczów z oddziałów szkolnych oraz
przedszkolnych. Blisko 134 tysiące uczniów z 1286 placówek wzięło udział w
zajęciach edukacyjnych.
Wsparcie
otwartości i włączania
Mars Polska
razem z marką M&M’S® został partnerem kampanii społecznej „Filary
Tolerancji” i fundatorem powstałej w ramach inicjatywy instalacji artystycznej,
która była nośnikami wartości takich jak równość, miłość i bezpieczeństwo.
Firma dołączyła do inicjatora kampanii – Agencji Big Idea Promotions, mając na
celu promowanie otwartości i zrozumienia zgodnie z przekonaniem, że są one
filarami harmonijnego współistnienia w społeczeństwie. Mars Polska razem z
marką M&M’S® stworzył również interaktywny mural będący poparciem dla idei
tolerancji i włączania, który dotarł do milionów odbiorców w centrum Warszawy
(6,8 mln/msc). Pracownicy Mars Polska zostali również zaangażowani w wewnętrzną
odsłonę kampanii poprzez wydarzenia edukacyjne i spotkania z
ekspertami.
– W
Mars Polska wierzymy, że odpowiedzialność biznesu to coś więcej niż działalność
operacyjna – to sposób działania na rzecz ludzi i planety. Dlatego niezmiennie
angażujemy się w projekty, które realnie odpowiadają na wyzwania
współczesności. Kontynuacja programu Orbit „Dziel się Uśmiechem” oraz
zaangażowanie się w kampanię na rzecz wspierania tolerancji i świadomego
włączania pokazują, że odpowiedzialność ma wiele odsłon – podkreśla Monika
Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska, odpowiedzialna za
segment Mars Wrigley.
Dialog z
lokalną społecznością
Od
początku działalności w Polsce firma Mars ma na uwadze dobrosąsiedzkie relacje
w lokalnych społecznościach. W 2024 roku Mars Polska zorganizował po raz
kolejny spotkania sąsiedzkie w swoich zakładach w Błoniu i Sochaczewie dla
przedstawicieli władz lokalnych, organizacji pozarządowych i mieszkańców.
Spotkania były okazją do pogłębionego dialogu, przestawienia planów rozwoju
firmy, poznania potrzeb społeczności i budowania wspólnych inicjatyw. Efektem
są m.in. rewizyty i konkretne działania odpowiadające na potrzeby lokalnej
społeczności, jak zaproszenie uczniów lokalnego technikum do zakładu
produkcyjnego w ramach wycieczki zawodowej.
Lepszy
świat dla zwierząt
Mars
Polska od ponad 30 lat działa na rzecz świata lepszego dla zwierząt. W 2024
roku przekazał 230 ton jedzenia dla psów i kotów w schroniskach oraz
fundacjach, a także wspierał psy pracujące na rzecz społeczności lokalnych,
m.in. w policji, Polskim Związku Osób Niewidomych czy Wodnym Ochotniczym
Pogotowiu Ratunkowym w Sochaczewie. W ramach programu edukacyjnego
realizowanego z Polskim Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami, dotarł także z
wiedzą o odpowiedzialnej adopcji i opiece do ponad 100 tys. dzieci i młodzieży
w całej Polsce. Co więcej, prawie 3500 pracowników Mars Polska jak co roku
mogło poświęcić 16 płatnych godzin na pracę m.in. na rzecz bezdomnych zwierząt
w schroniskach w ramach programu wolontariatu pracowniczego.
Moc
merdającego ogona
Więź
człowieka i zwierzęcia pozytywnie wpływa na wiele aspektów naszego życia.
Badacze z Instytutu Nauki o Zwierzętach Waltham od lat potwierdzają, że
kontakt z czworonogiem m.in. redukuje stres, obniża ciśnienie krwi, zwiększa
wydzielanie hormonów szczęścia, a także buduje poczucie własnej wartości, co
przyczynia się do szybszej rekonwalescencji po chorobach czy operacjach.
Dlatego od 2017 roku Mars Polska i Fundacja Dr Clown prowadzą największy w
Polsce program dogoterapii działający dzięki współpracy organizacji
pozarządowej oraz biznesu. W 2024 roku w zajęciach z udziałem wyszkolonych psów
i certyfikowanych terapeutów wzięło udział blisko 9 tysięcy osób – w tym ponad
8 tysięcy dzieci w 27 szpitalach oraz blisko 650 seniorów w 15 Domach Pomocy
Społecznej. Zajęcia wspierane obecnością psa budują otwartość na obecność
zwierząt w przestrzeni publicznej oraz szerzą wiedzę na temat pozytywnego
wpływu relacji z czworonogami.
– Zwierzęta czynią nasz świat lepszym, dlatego robimy co w naszej mocy, żeby
tworzyć lepszy świat dla nich. Od początku naszej działalności wspieramy
organizacje opiekujące się psami i kotami oraz inicjatywy popularyzujące
odpowiedzialną adopcję, a od 2017 r. staramy się także budować otwartość w
społeczeństwie na obecność zwierząt w przestrzeni publicznej poprzez zajęcia
dogoterapii. W ciągu tych 8 lat wyjątkowa moc merdającego ogona wsparła ponad
30 000 osób. Obecnie jest to największy projekt zajęć wspieranych
obecnością psa w Polsce, działający dzięki współpracy organizacji pozarządowej
oraz biznesu. Chcemy nie tylko kontynuować swoje wieloletnie dobre
praktyki, ale też nieustannie wdrażać nowe i motywować zarówno siebie, jak i
innych do pozytywnych zmian w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju. Ponieważ
świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes
dzisiaj – mówi Marzena
Ignaczak, Dyrektorka ds. Korporacyjnych w Mars Polska, odpowiedzialna za
segment Mars Petcare
Link do raportu: Raport „Odpowiedzialny
biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki” - Forum Odpowiedzialnego Biznesu
O raporcie
„Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza
cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydawana od 2002 roku.
Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w
zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym
biznesem w danym roku w Polsce. W tegorocznej, 23. edycji podsumowującej 2024
rok, zaprezentowano 957 praktyk podjętych przez 265 firm.
O firmie Mars
Firma
Mars, Incorporated kieruje się przekonaniem, że świat, którego pragniemy jutro,
zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj. Jako globalna,
rodzinna firma Mars przekształca się, wprowadza innowacje i ewoluuje, aby mieć
pozytywny wpływ na świat.
W naszym
zróżnicowanym i rozwijającym się portfolio wysokiej jakości przekąsek, żywności
oraz produktów i usług dla zwierząt, zatrudniamy ponad 140 000 oddanych
Współpracowników. Z ponad 47 miliardami dolarów rocznej sprzedaży, produkujemy
jedne z najbardziej lubianych marek na świecie, w tym Ben's Original™, CESAR®,
Cocoavia®, DOVE®, EXTRA®, KIND®, M&M's®, SNICKERS®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®
i WHISKAS®. Tworzymy lepszy świat dla zwierząt domowych poprzez naszą globalną
sieć szpitali dla zwierząt i usług diagnostycznych - w tym AniCura, BANFIELD™,
BLUEPEARL™, Linnaeus i VCA™ - wykorzystując najnowocześniejszą technologię do
opracowania przełomowych programów w zakresie genetycznych badań przesiewowych
i testów DNA.
W Polsce
Mars działa i inwestuje od 1992 roku. Obecnie biznes Marsa w naszym kraju
obejmuje segment Mars Wrigley
(wyroby czekoladowe, gumy do żucia, miętusy i cukierki owocowe, przekąski,
lody), Petcare (jedzenie dla
zwierząt) oraz Mars Global Services
(centra usług wspólnych, które dostarczają usług HR, zakupowych i finansowych
spółkom Mars w wielu krajach). Częścią biznesu Marsa jest także Royal Canin. We wszystkich fabrykach i
biurach w Polsce Mars zatrudnia ponad 3 tysiące osób, których nazywa Współpracownikami.
Podkreśla się w ten sposób wkład każdego z nich w rozwój firmy i
odpowiedzialność za budowanie przyszłości Marsa.
Więcej informacji na
temat firmy Mars można uzyskać, odwiedzając stronę internetową www.mars.com. Śledź nas na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn i YouTube.